בית שאן - newslayled
נווט למעלה
כניסה
banner_page.png



תרגיל אינטרנטי למענה בשעת חירום בשירות הפסיכולוגי חינוכי בבית שאן
 
תרגיל אינטרנטי ייחודי לשעת חירום התקיים החודש בבית שאן ע"י השירות הפסיכולוגי החינוכי (המרכז למען הילד) של עיריית בית שאן. בתרגיל, בו השתתפו תלמידים ותלמידות מארבעה בתי ספר יסודיים בעיר, צוותי החינוך של בתי הספר, הורים וקהל רחב, הופעל פורום שאלות-תשובות באתר המרכז למען הילד שנבנה במסגרת מיזם "סיסמה לכל תלמיד".DSCN3364.JPG
התרגיל הנו שני בסדרה של ארבעה תרגילי חירום, שנועדו לאפשר לצוות המרכז לתרגל את מודל העבודה של מענה מרחוק.  "אנו רואים באופן פעולה זה חשיבות רבה לאור העובדה שבמקרי חירום רבים מוסדות החינוך סגורים ואין אפשרות להגיע בפועל אל האוכלוסייה על מנת לסייע", אמרה ד"ר שרית אלקלעי, מנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי. אלקלעי ציינה כי התרגיל עורר התעניינות רבה, ובאתר התקבלו 200 פניות.  "הפניות היו מכל הקבוצות השונות (תלמידים, הורים, וצוות חינוך), ובאופן משמעותי התקבלו יותר פניות מאשר בתרגיל הראשון.  כך למשל הורים כתבו לנו כ-15 פניות, ואילו בתרגיל הקודם לא היו פניות כלל מהורים.  גם תלמידים השתתפו הפעם הרבה יותר וקיבלנו כ- 170 פניות שלהם לעומת פחות מ- 10 פניות בפעם הקודמת.  השאלות שנשאלו בפורומים השונים היו חשובות ומשמעותיות לגבי ההיערכות לשעת חירום, התמודדות עם מצבי לחץ בחירום, הפגה והרגעה בחירום". 
 
בשירות הפסיכולוגי-חינוכי הוסיפו כי לצד שאלות אלו היו שאלות נוספות שהמוקד שלהן לא היה מצבי חירום, כמו למשל זיהוי והתמודדות עם קשיי קשב וריכוז, התמודדות עם קשיי למידה, הכנת שיעורי בית, חרדת מבחנים ועוד. "אנו שמחים שרואים בנו כתובת לשאלות אלו.  באתר שלנו כבר כיום מופיע מידע מקצועי רב שיכול לסייע, ואנו מקיימים חשיבה על דרכים לפתח את הקשר עם הקהילה דרך האתר".
 
בתמונה: מנהלת השירות הפסיכולוגי-חינוכי ד"ר שרית אלקלעי והפסיכולוגית ליה רבקין.